Kāpēc sievietes mašīnu vada ne tā, kā vīrieši

sieviete_pie_stures (3)Pastāv ļoti daudz mītu par to, kāpēc sievietes auto vada ne tā, kā to dara vīrieši.

Tiek uzskatīts (protams, no vīriešu puses), ka sievietes-šoferes ir daudz nedrošākas, lēnāk pieņem lēmumu un neprognozējamas. Kad vīrieši pie stūres redz sievieti, viņi uzreiz atceras par „sieviešu loģiku”, „topogrāfisko kretīnismu” un citām uzvedības manierēm, kas viņiem absolūti nav saprotamas. Savukārt, arvien vairāk sieviešu sēžas pie stūres un daudzas to dara diezgan veiksmīgi.

Vīrieši un sievietes patiešām automašīnu vada atšķirīgi: sievietei sākumā, kamēr nav apgūts pietiekami daudz pieredzes, vadīt automašīnu padodas sliktāk. Un tam ir absolūti izskaidrojami iemesli.

Vai Tu vadi auto?

Rezultāti

Loading ... Loading ...

Sāksim kaut vai ar to, ka vīriešu un sieviešu redze darbojas atšķirīgi. Jau no vēsturiskiem laikiem ir tā, ka vīrs bija mednieks, bet sievietei bija jāsargā pavards un jāaudzina pēcnācēji. Tieši tāpēc sievietēm ir labi attīstīta perifērā redze, kas tūkstošiem gadu garumā ļāva sekot līdzi saviem bērniem un notvert tuvojošās briesmas. Savukārt, vīriešiem dominē „tuneļa redze”, ar kuras palīdzību viņi lieliski novērtē attālumu līdz mērķim, kas vienmēr ir ļāvis veiksmīgi medīt. Tas ir iemesls, kāpēc, vadot automašīnu, sievietes bieži novērš uzmanību uz to, kas notiek ap viņām – viņas burtiski redz visu, kas notiek ne tikai uz ceļa, bet arī uz ietves un cenšas situāciju kontrolēt pat auto salonā!

Lai attīstītu „tuneļa redzes” ieradumu, sievietei ir nepieciešams laiks. Turklāt, par cik vīriešiem ir labāk attīstīta kreisā smadzeņu puslode, viņi parasti labāk orientējas telpā un iegaumē maršrutu. Šīs īpatnības vīriešiem atvieglo arī mašīnas nolikšanu izraudzītajā stāvvietā, ko nemaz nevar teikt par sievietēm.

Lielākā daļa sieviešu kompleksu, kas saistās ar auto vadīšanu, rodas pateicoties šoferiem- vīriešiem. Kā likums, pirmais šajā spēlē piedalās vīrs vai draugs. Viņš sēž blakus, dod vērtīgus ieteikumus, gadās, ka pat nežēlīgi lamājas par katru sievietes-šoferes atrasto bedri uz ceļa, pieprasa bezierunu paklausību un neko neļauj darīt patstāvīgi. “Taisni… pārkārtojies .. ātrāk! … pie luksofora uz kreiso pusi … bremzē!” Beigu beigās sievietei nav iespējas iemācīties braukt. Kur nu, jo ir jāpaspēj izpildīt komandas….

sieviete_pie_stures (5)

Un arī svešie vīrieši, kas vada uz ceļa blakus esošās mašīnas nemaz neuzvedas kā džentlmeņi…Viņi taurē, „nogriež” ceļu, pa pusatvērtajiem auto logiem lamājas, tā radot sievietēm-šoferēm vēl lielāku stresu. Jau tā nedroši jūtoties vīriešu teritorijā, sieviete apjūk pavisam un uzvedas vēl neadekvātāk, tādejādi vēlreiz apstiprinot vīriešu domas par „sievietēm pie stūres”.

Pastāv dažādas sieviešu-šoferu klasifikācijas, tomēr prakse rāda, ka sievietes, kas mašīnu vada regulāri, veidojot savu auto vadīšanas prasmi, iziet cauri noteiktām stadijām.

Pirmā stadija – „gliemezis”. Sieviete vada automašīnu mazāk kā mēnesi. Katrusieviete_pie_stures (6) reizi, kad uzmanīgi lien ārā no aiz stūra, viņa skenē apkārtējo vidi un pie katras reālās vai iedomātās bīstamākās situācijas bremzē. Šofere-gliemezis ievēro absolūti visus ceļu satiksmes noteikumus – ja viņa redz ceļa zīmi „40”, tad brauks uz „30”. Gliemezis – tas ir auto vadīšanas stils, ko daba sievietēm sagatavojusi jau laicīgi. Gliemezes vada uzmanīgi un viņām piemīt pastiprināts pašsaglabāšanās instinkts.

Otrā stadija – „kāpurs”. Šī stadija ilgst apmēram pusgadu. Kāpurs pārvietojas daudz ātrāk, nekā gliemezis, bet dara to daudz straujāk. Viņa rāpo, neņemot vērā vai tā ir kreisā malējā josla vai ceļa apmale. Viņai galvenais ir ērtības. Ja viņai ērti rāpot pa vidējo joslu, viņa rāpos tur, nepievēršot uzmanību nevienam. Viņai ir absolūti vienalga, ko domā par to apkārt esošie citu automašīnu vadītāji.

sieviete_pie_sturesTrešajā stadijā kāpurs pārvēršas par „lapseni” – kukaini, no kura dažreiz ir vairāk ļaunuma nekā labuma.

Lapsenes automašīnu vada diezgan agresīvi, bieži vien pat bez iemesla. Viņas apkārtējiem cenšas nodemonstrēt viņuprāt „profesionālu” braukšanas veidu un sāk citiem „nogriezt ceļu”, apdzīt – respektīvi cenšas citiem nodemonstrēt savu pārākumu.

Un ceturtā stadija – „bitītes” , kuru sasniedz ne tuvu ne visas vājā dzimuma pārstāves. Tas ir patiesi gudrs un mierīgs kukainis, kas dzīvo pēc izveidotajiem likumiem, cenšas nedarīt pāri ne sev, ne apkārtējiem, rīkojas profesionāli un zina kurp un kāpēc lido.

Kas pie stūres šajā dzīves posmā esi Tu?

Rezultāti

Loading ... Loading ...

Ar laiku katra no mums spēj apgūt auto vadīšanas prasmi, zināšanas un dzīves gudrību – ja vien ir vēlēšanās to darīt. Galvenais – laikā atzīt savas kļūdas un to, ka vēlme „izrādīties” – tās ir ambīcijas un muļķīga tieksme pierādīt apkārtējiem (gan vīriešiem, gan sievietēm), ka tu pie stūres nemaz neesi sliktāka par citiem.

Uz tikšanos tepatās,

Aija

Interesanti raksti :

  • Amerikas zinātnieki apgalvo, ka vislielāko baudu no seksa sievietes mācās iegūt vecumā pēc 40. Un iemeslu tam esot daudz. Saskaņā ar speciālistu ...

  • Veci ļaudis saka, ka ragavas taisa vasarā, bet ratus ziemā. Un tā ir balta patiesība! Arī gatavošanās nākamajam pavasarim notiek jau tagad, pašlai ...

  • Dārzā darbu pašlaik tik daudz, ka nevar paspēt visus apdarīt : Mulčē; Veido savu viršu dobi; Ieziemo ūdensaugus; Gatavo smilts ...

  • Žurnāls Forbes ir publicējis 2010.gada visaugstāk apmaksāto Holivudas aktrišu sarakstu un pārsvaru gūst „labākā vecuma” pārstāves! Sandra Bullo ...

  • Šoreiz  bez vārdiem un liekvārdības.   Neatkarīgi no tā vai tu esi māte vai meita,  vai tev šobrīd  25, 40 vai 65, ziema aiz l ...

 

Tags: ,

Atbildes pavisam: 4

Man ir ko teikt »

 
  • anna

    es uzskatu ka virieši dauz sliktak vada auto un to pierada statistika

     
     
     
  • driks

    Khe khe kaut kāda patiesība šai visā ir.
    Es gan nezinu kā ir ar tiem vīriešiem – komandētājiem, AFAIK lielākā daļa man pazīstamo džeku es tai skaitā, ļauj sievām/draudzenēm braukt kā viņas vēlas un neko nekomandē, ja vien nav kaut kādas baisi briesmīgas nepareizas maršruta izvēles.
    Bet man ir jautājums sievietēm – kas tā Jums diezgan bieži ir par tādu tieksmi nelaist mašīnas, kas izbrauc no mazāk svarīga ceļa sastrēgumos? :) T.i. ja es sastrēgumā griežu ārā no mazāk svarīgas ielas uz galvenās ielas, tad, ja pie mašīnas stūres sēž vīrietis, viņš mani vismaz 2/3 gadījumu palaidīs. Ja pie stūres sēž sieviete, tad 2/3 gadījumu viņa mani nelaidīs. Tas kaut kā tā no sērijas – beidzot es tam vecim parādīšu? :)
    Protams, ka tā nedara visas, bet tendence ir novērojama. Pie tam – ja vīrieši ar šrotvāģiem mēdz būt agresīvāki (laikam kaut kas jāpierāda), bet labiem vāģiem – laipnāki (nav vairs nekas jāpierāda) , tad ar sievietēm ir taisni otrādi – jo krutāks džips, jo mazāk laiž 😀
    Kā Jūs sievietes pašas to skaidrotu?

     
     
     
    • Sveiks, driks! Kamēr citu dāmu atbilžu vēl nav, minēšu (3x reizes nē, bet gan tikai vienu), kāpēc dāmas, tavuprāt, nelaiž vīriešus uz galvenās ielas….Varbūt tāpēc, ka dāmas no laika gala zina, ka sievietēm priekšroka? :)))) Labi, tas bija joks….Bet, par cik pati esmu šofere un jau padsmit gadu garumā un pie tam pati pie sava džipa stūres, tad nedaudz oponēšu jeb drīzāk minēšu savus vērojumus – manuprāt tā pati attiecība vērojama arī tajos gadījumos, ja uz galvenā ceļa vēlas tikt laukā sieviete – arī šajos gadījumos 2/3 vīriešu (varbūt arī sieviešu) ceļu dot nevēlas…..Tā ka nezinu gan un neesmu arī galviņas pie stūres skaitījusi cik “ceļa nedevēju vidū” ir vīriešu vai sieviešu, bet ceļu nedod, manuprāt, vienlīdz daudz – cik vīriešu, tik sieviešu…. Lai gan, domāju, tas atkarīgs no inteliģences līmeņa – es dodu vienmēr – tā ka, ja ceļā man gadīsies tu, tad zini, es ceļu došu :))).

       
  • Alla

    Vīrieši ļoti bieži nelaiž, un vēl komentē :- Nu bābu ta nelaidīšu. .pie tam vēl viņas aizmugurējās mašīnās tieši vīrieši tai signalizē pretīgi lamājoties. Vēl nesen ar signāliem tā nespēlējās..Kad es redzu,ka kāds priekšā dara ko aplamu, vienkārši cenšos rīkoties pēc situācijas,jo ja signalizē,tad cilvēks(vienalga vai siev. vai vīr.) momentā pārmet uzmanību uz signalizētāju. Bet, ja kas jau notiek, tad signalizēt tiešām nav jēgas Parkošanās gan mani satriec ;jēziņ, kā viņas parkojas.-nav pieredzes. Kā nolika tiesības,nesaprotami..Es domāju, ka vēl autoskolās šim fenomenam jāveltī vairāk laikā tieši sievietēm..Tikai uz ceļa tik bieži sastopos ar tādu lietu,kas pieder vīriešiem,kad viņi apdzen.-Uzņem ātrumu ,apdzen , tad velkas priekšā ,jo jau jānogriežas. Vispār nesaprotu,kāpēc jāapdzen, ja būs drīz jānogriežas, pie tam ja apdzenamais brauc uz 90 neapdzīvotā vietā.

     
     
     
  • Pievieno savu atbildi
     
    Your gravatar
    Es
     
     
     

     
     
 
Saņem bezmaksas e-grāmatu "5 Stila Kļūdas" un iknedēļas jaunumus!

Saņemt e-grāmatu >>>>

Bezmaksas e-gramata